A-
A+
Janne Pöyry ja Anssi Saarela auttoivat Lauri Heinosta historialliseen mestaruuteen.
Jarno Ranta
Jarno Ranta
Porilainen drifting-kuski Lauri Heinonen, 32, varmisti tänään lauantaina Drift Masters -sarjan mestaruuden. Hän on ensimmäinen suomalainen, joka on tähän yltänyt. Tätä todisti peräti 50 000 katsojaa Puolan Varsovassa.
Heinosen historiallisessa mestaruudessa on vahva laihialaispanos. Voittoa ovat koko kauden olleet pohjustamassa laihialaiset Anssi Saarela ja Janne Pöyry. Saarela on Heinosen tiimissä tarkkailija ja Pöyry kakkosmekaanikko vapaaehtoispohjalta.
Saarela tarkkailee, miten Heinonen ajaa, auto käyttäytyy, muut ajavat ja olosuhteet muuttuvat. Saarela on siis silmät Heinosen auton ulkopuolella ja istuu käytännössä kuulokkeet päässä katsomossa koko kisapäivän.
– Pystyn myös kommunikoimaan tuomareiden kanssa, mitä he haluavat ja pitääkö ajotyyliä muuttaa, Saarela kertoi aiemmin tänä vuonna Kyrönmaa-lehdelle.
Pöyry huolehtii muun muassa siitä, että Heinosen autossa renkaat ovat kunnossa ja se on tankattu.
– Meillä menee kisoissa noin 30 rengasta, Pöyry kertoi aiemmin Kyrönmaa-lehden haastattelussa.
Laihialaisista oli apua jo viime vuonna, sillä Heinonen saavutti tuolloin epävirallisessa Euroopan mestaruussarjassa hopeaa.
Tänään lauantaina viidenneksi sijoittunut Heinonen kasvatti Varsovan osakilpailussa piste-eron niin suureksi, että hän varmisti sarjan mestaruuden.
Tällä kaudella Heinonen on voittanut Suomen ja Unkarin osakilpailut.
Kausi on ollut pitkä, sillä ensimmäinen kisa oli jo toukokuussa Espanjan Valenciassa.
LUE AIHEESTA LISÄÄ:
Saarela ja Pöyry uhraavat paljon vapaa-aikaansa, että kaveri menestyy
Videot & podcastit
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Janne Pöyry ja Anssi Saarela auttoivat Lauri Heinosta historialliseen mestaruuteen.
Jarno Ranta
Jarno Ranta
Porilainen drifting-kuski Lauri Heinonen, 32, varmisti tänään lauantaina Drift Masters -sarjan mestaruuden. Hän on ensimmäinen suomalainen, joka on tähän yltänyt. Tätä todisti peräti 50 000 katsojaa Puolan Varsovassa.
Heinosen historiallisessa mestaruudessa on vahva laihialaispanos. Voittoa ovat koko kauden olleet pohjustamassa laihialaiset Anssi Saarela ja Janne Pöyry. Saarela on Heinosen tiimissä tarkkailija ja Pöyry kakkosmekaanikko vapaaehtoispohjalta.
Saarela tarkkailee, miten Heinonen ajaa, auto käyttäytyy, muut ajavat ja olosuhteet muuttuvat. Saarela on siis silmät Heinosen auton ulkopuolella ja istuu käytännössä kuulokkeet päässä katsomossa koko kisapäivän.
– Pystyn myös kommunikoimaan tuomareiden kanssa, mitä he haluavat ja pitääkö ajotyyliä muuttaa, Saarela kertoi aiemmin tänä vuonna Kyrönmaa-lehdelle.
Pöyry huolehtii muun muassa siitä, että Heinosen autossa renkaat ovat kunnossa ja se on tankattu.
– Meillä menee kisoissa noin 30 rengasta, Pöyry kertoi aiemmin Kyrönmaa-lehden haastattelussa.
Laihialaisista oli apua jo viime vuonna, sillä Heinonen saavutti tuolloin epävirallisessa Euroopan mestaruussarjassa hopeaa.
Tänään lauantaina viidenneksi sijoittunut Heinonen kasvatti Varsovan osakilpailussa piste-eron niin suureksi, että hän varmisti sarjan mestaruuden.
Tällä kaudella Heinonen on voittanut Suomen ja Unkarin osakilpailut.
Kausi on ollut pitkä, sillä ensimmäinen kisa oli jo toukokuussa Espanjan Valenciassa.
LUE AIHEESTA LISÄÄ:
Saarela ja Pöyry uhraavat paljon vapaa-aikaansa, että kaveri menestyy
Videot & podcastit
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Janne Pöyry ja Anssi Saarela auttoivat Lauri Heinosta historialliseen mestaruuteen.
Jarno Ranta
Jarno Ranta
Porilainen drifting-kuski Lauri Heinonen, 32, varmisti tänään lauantaina Drift Masters -sarjan mestaruuden. Hän on ensimmäinen suomalainen, joka on tähän yltänyt. Tätä todisti peräti 50 000 katsojaa Puolan Varsovassa.
Heinosen historiallisessa mestaruudessa on vahva laihialaispanos. Voittoa ovat koko kauden olleet pohjustamassa laihialaiset Anssi Saarela ja Janne Pöyry. Saarela on Heinosen tiimissä tarkkailija ja Pöyry kakkosmekaanikko vapaaehtoispohjalta.
Saarela tarkkailee, miten Heinonen ajaa, auto käyttäytyy, muut ajavat ja olosuhteet muuttuvat. Saarela on siis silmät Heinosen auton ulkopuolella ja istuu käytännössä kuulokkeet päässä katsomossa koko kisapäivän.
– Pystyn myös kommunikoimaan tuomareiden kanssa, mitä he haluavat ja pitääkö ajotyyliä muuttaa, Saarela kertoi aiemmin tänä vuonna Kyrönmaa-lehdelle.
Pöyry huolehtii muun muassa siitä, että Heinosen autossa renkaat ovat kunnossa ja se on tankattu.
– Meillä menee kisoissa noin 30 rengasta, Pöyry kertoi aiemmin Kyrönmaa-lehden haastattelussa.
Laihialaisista oli apua jo viime vuonna, sillä Heinonen saavutti tuolloin epävirallisessa Euroopan mestaruussarjassa hopeaa.
Tänään lauantaina viidenneksi sijoittunut Heinonen kasvatti Varsovan osakilpailussa piste-eron niin suureksi, että hän varmisti sarjan mestaruuden.
Tällä kaudella Heinonen on voittanut Suomen ja Unkarin osakilpailut.
Kausi on ollut pitkä, sillä ensimmäinen kisa oli jo toukokuussa Espanjan Valenciassa.
LUE AIHEESTA LISÄÄ:
Saarela ja Pöyry uhraavat paljon vapaa-aikaansa, että kaveri menestyy
Videot & podcastit
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide