A-
A+
Maailma on koronavuosien jälkeen muuttunut, ja ehkä markkinoiden kantavaa ajatusta olisi ollut syytä vähän muuttaa. Idea, joka toimi ennen, ei välttämättä enää toimi.
Neljä laihialaista yrittäjää päätti viime vuonna herättää Laihian markkinat uudelleen henkiin. Se jäi valitettavasti vain yritykseksi, sillä myyjiltä tuli markkinapaikkavarauksia kahdeksan, joista hämmästyttävästi vain kaksi Laihialta. Yrittäjät odottivat, että varauksia olisi ollut tähän mennessä jo 20–30. Kun ei ollut, he päättivät perua kesäkuun markkinat.
Pitkään markkinoiden järjestämisestä huolehti Laihian yrittäjät, ja markkinat kuului 30 vuotta laihialaiseen alkukesään. Viisi vuotta sitten markkinat pidettiin toistaiseksi viimeisen kerran.
Kun Laihian yrittäjät luopui markkinoiden järjestämisestä, yhdistys tarjosi markkinoita muille ja antoi luvan käyttää Laihian markkinat -nimeä.
Yrittäjät Mauri ja Jenna Takala sekä Marko ja Tarja Lapiolahti ottivat kopin, mutta pettymys oli suuri. Laihian markkinoille ei ollut tilausta.
Markkinatori ei täyty vain oman paikkakunnan kauppiaista, sillä myyjiä pitää olla myös kauempaa. Kun markkinoita ei ole enää muutamiin vuosiin järjestetty Laihialla, ehkä myyjät ja kuntalaiset eivät enää ottaneet tapahtumaa omakseen. Silloin kun markkinoita Laihialla järjestettiin, ne vetivät useita tuhansia ihmisiä paikalle.
Markkinoiden tarkoituksena on ollut antaa lähiseudun tuottajille, käsityöläisille ja muille yrittäjille mahdollisuus myydä tuotteitaan asiakkaille.
Maailma on koronavuosien jälkeen muuttunut, ja ehkä markkinoiden kantavaa ajatusta olisi ollut syytä vähän muuttaa. Idea, joka toimi ennen, ei välttämättä enää toimi. Tämä ei ole markkinoita uudelleen yrittäneiden vika. He tekivät parhaansa, ja on hienoa, että löytyi yritystä herättää markkinat uudelleen henkiin.
Mutta ehkä laihialaiset voisivat ottaa mallia esimerkiksi Isostakyröstä. Siellä järjestetään perinteisesti elokuun toisena viikonloppuna Isonkyrön 1700-luvun markkinat, joihin kokoontuvat käsityöläiset ympäri Suomea. He muun muassa esittelevät tuotteitaan ja työmenetelmiään. Tästä kansa on tykännyt vuodesta toiseen. Viime vuonnakin väkeä oli tungokseen asti.
Laihiakin kaipaa vastaavaa sosiaalista tapahtumaa ja kohtaamispaikkaa, jota on vaikea haastaa ja korvata.
Videot & podcastit
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Maailma on koronavuosien jälkeen muuttunut, ja ehkä markkinoiden kantavaa ajatusta olisi ollut syytä vähän muuttaa. Idea, joka toimi ennen, ei välttämättä enää toimi.
Neljä laihialaista yrittäjää päätti viime vuonna herättää Laihian markkinat uudelleen henkiin. Se jäi valitettavasti vain yritykseksi, sillä myyjiltä tuli markkinapaikkavarauksia kahdeksan, joista hämmästyttävästi vain kaksi Laihialta. Yrittäjät odottivat, että varauksia olisi ollut tähän mennessä jo 20–30. Kun ei ollut, he päättivät perua kesäkuun markkinat.
Pitkään markkinoiden järjestämisestä huolehti Laihian yrittäjät, ja markkinat kuului 30 vuotta laihialaiseen alkukesään. Viisi vuotta sitten markkinat pidettiin toistaiseksi viimeisen kerran.
Kun Laihian yrittäjät luopui markkinoiden järjestämisestä, yhdistys tarjosi markkinoita muille ja antoi luvan käyttää Laihian markkinat -nimeä.
Yrittäjät Mauri ja Jenna Takala sekä Marko ja Tarja Lapiolahti ottivat kopin, mutta pettymys oli suuri. Laihian markkinoille ei ollut tilausta.
Markkinatori ei täyty vain oman paikkakunnan kauppiaista, sillä myyjiä pitää olla myös kauempaa. Kun markkinoita ei ole enää muutamiin vuosiin järjestetty Laihialla, ehkä myyjät ja kuntalaiset eivät enää ottaneet tapahtumaa omakseen. Silloin kun markkinoita Laihialla järjestettiin, ne vetivät useita tuhansia ihmisiä paikalle.
Markkinoiden tarkoituksena on ollut antaa lähiseudun tuottajille, käsityöläisille ja muille yrittäjille mahdollisuus myydä tuotteitaan asiakkaille.
Maailma on koronavuosien jälkeen muuttunut, ja ehkä markkinoiden kantavaa ajatusta olisi ollut syytä vähän muuttaa. Idea, joka toimi ennen, ei välttämättä enää toimi. Tämä ei ole markkinoita uudelleen yrittäneiden vika. He tekivät parhaansa, ja on hienoa, että löytyi yritystä herättää markkinat uudelleen henkiin.
Mutta ehkä laihialaiset voisivat ottaa mallia esimerkiksi Isostakyröstä. Siellä järjestetään perinteisesti elokuun toisena viikonloppuna Isonkyrön 1700-luvun markkinat, joihin kokoontuvat käsityöläiset ympäri Suomea. He muun muassa esittelevät tuotteitaan ja työmenetelmiään. Tästä kansa on tykännyt vuodesta toiseen. Viime vuonnakin väkeä oli tungokseen asti.
Laihiakin kaipaa vastaavaa sosiaalista tapahtumaa ja kohtaamispaikkaa, jota on vaikea haastaa ja korvata.
Videot & podcastit
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Maailma on koronavuosien jälkeen muuttunut, ja ehkä markkinoiden kantavaa ajatusta olisi ollut syytä vähän muuttaa. Idea, joka toimi ennen, ei välttämättä enää toimi.
Neljä laihialaista yrittäjää päätti viime vuonna herättää Laihian markkinat uudelleen henkiin. Se jäi valitettavasti vain yritykseksi, sillä myyjiltä tuli markkinapaikkavarauksia kahdeksan, joista hämmästyttävästi vain kaksi Laihialta. Yrittäjät odottivat, että varauksia olisi ollut tähän mennessä jo 20–30. Kun ei ollut, he päättivät perua kesäkuun markkinat.
Pitkään markkinoiden järjestämisestä huolehti Laihian yrittäjät, ja markkinat kuului 30 vuotta laihialaiseen alkukesään. Viisi vuotta sitten markkinat pidettiin toistaiseksi viimeisen kerran.
Kun Laihian yrittäjät luopui markkinoiden järjestämisestä, yhdistys tarjosi markkinoita muille ja antoi luvan käyttää Laihian markkinat -nimeä.
Yrittäjät Mauri ja Jenna Takala sekä Marko ja Tarja Lapiolahti ottivat kopin, mutta pettymys oli suuri. Laihian markkinoille ei ollut tilausta.
Markkinatori ei täyty vain oman paikkakunnan kauppiaista, sillä myyjiä pitää olla myös kauempaa. Kun markkinoita ei ole enää muutamiin vuosiin järjestetty Laihialla, ehkä myyjät ja kuntalaiset eivät enää ottaneet tapahtumaa omakseen. Silloin kun markkinoita Laihialla järjestettiin, ne vetivät useita tuhansia ihmisiä paikalle.
Markkinoiden tarkoituksena on ollut antaa lähiseudun tuottajille, käsityöläisille ja muille yrittäjille mahdollisuus myydä tuotteitaan asiakkaille.
Maailma on koronavuosien jälkeen muuttunut, ja ehkä markkinoiden kantavaa ajatusta olisi ollut syytä vähän muuttaa. Idea, joka toimi ennen, ei välttämättä enää toimi. Tämä ei ole markkinoita uudelleen yrittäneiden vika. He tekivät parhaansa, ja on hienoa, että löytyi yritystä herättää markkinat uudelleen henkiin.
Mutta ehkä laihialaiset voisivat ottaa mallia esimerkiksi Isostakyröstä. Siellä järjestetään perinteisesti elokuun toisena viikonloppuna Isonkyrön 1700-luvun markkinat, joihin kokoontuvat käsityöläiset ympäri Suomea. He muun muassa esittelevät tuotteitaan ja työmenetelmiään. Tästä kansa on tykännyt vuodesta toiseen. Viime vuonnakin väkeä oli tungokseen asti.
Laihiakin kaipaa vastaavaa sosiaalista tapahtumaa ja kohtaamispaikkaa, jota on vaikea haastaa ja korvata.
Videot & podcastit
Kysely
luetuimmat
uusimmat
Mielipide